سه ویژگی انسان کامل

سلام

حیفم اومد پست دی ماهی نداشته باشم...

دی ماه همیشه جور دیگه ایه...

حتی امسال، حتی امسال که یه جور دیگه است!

این روزها به هر کس میرسم، میگه خیلی خوبه حالا که درساتو دو ترمه تموم کردی، بری فرصت مطالعاتی! برنامه ات واسه فرصت مطالعاتی چیه؟ خب حالا که بر.جا-مم اجرا شد، برای فرصت تو خیلی خوبه!...

خدا رو شکر ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا من برم فرصت مطالعاتی...

اما....

اما من هر بار در مقابل این جملات دلم هرری میریزه!

من تا حالا تا جاده چالوس هم تنهایی نرفتم، از ترس گربۀ در کوچه صبحها سعی میکنم با بابا از خونه برم بیرون و خیلی از کارها رو برخلاف ظاهر مطمئنم نمیتونم مستقل انجام بدم، حالا چطوری برم اون سر دنیا و دوری رو تحمل کنم و از پس همه کارهای خودم بربیام!

از جهتی خیلی دلم میخواد یه محیط دیگه رو تجربه کنم ولی حتی فکر این شرایط هم من رو مضطرب میکنه!

این روزها به همه میگم تو فکرش هستم و واقعا هم هستم، اما ته دلم میخواد کاش شرایط همونجوری بود و بهمون ویزا نمیدادن تا نرفتن تقصیر من نیفته! یه عمر عذاب وجدان فرصت سوزی گلومو نگیره...فرصت نرفتن من بیفته تقصیر دشمنای از خدا بی خبر و سایر باعث و بانیها!!!

افکارم احمقانه است!؟

خوشی زده زیر دلم؟...

باور کنید این روزها از هر دریچه ای به زندگی نگاه میکنم، میبینم شهامت گمشدۀ من تو زندگیه!

اگر مهمترین و بهترین ویژگیهای شخصیتی رو که اگر نه همه، اما اغلب خوبیها رو هم در خودشون جا میدن مسئولیت پذیری، دانایی و شهامت در نظر بگیریم، من مسئولیت پذیری رو کامل و دانایی رو تقریبا زیاد دارم، اما شهامت حلقۀ مفقوده است...

 

نظرات 10 + ارسال نظر
بانو. چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 09:18 http://mylifeinwords.blogfa.com

سلام. به نظرم شهامت مثه دانایی کسب کردنیه. همونطور که دانایی کسب کردین مطمئنا میتونید شهامتم کسب کنید. یعنی میدونم خیلی سخت به دست میاد ولی میاد...به این قضایا به چشم یه تجربه جدید نگاه کنید من الان مدتهاست تجربه جدیدی نداشتم اما به نظرم هر تجربه جدید پر از کلی هیجانه...من به شخصه عاشق هیجانم! امیدوارم هر تصمیمی گرفتید موفق باشید

سلام
درست میگید، اما مسیرش رو بلد نیستم+خیلی میترسم

ناصر پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 13:23

سلام

تبریک میگم...ان شاء الله موفقیت های بعدی و شادی ها سرازیر بشه به زندگیتون...براتون از ته دل آرزوی موفقیت دارم

اقدام برای هر کاری ترس رو پشت سر می زاره

امیرالمومنین می فرمایند:«اگر از کاری ترسی، بدان درشو؛ که خود را سخت پاییدن دشوارتر تا در نشدن در کار و ترسیدن .»

سلام
خیلی بهم انرژی دادید، امیدوارم روزگارتون پر باشد از خوشبختی ها

خلیل شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 22:27 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام

چشماتو ببند یک قدم برو جلو ،

:«خود راه بگویدت که چون باید رفت »

کاش بهمین راحتیا بود.
من یه بار همین کارو کردم پریدم تو چهارمتری، داشتم غرق میشدم...

سروش سه‌شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 13:20 http://azadkish.mihanblog.com

بدون پیش کشیدن بحث اعتقادی، در قرآن آیه ای هست که میگه: آیا زمین را برای شما فراخ نگردانیدیم؟ چرا مهاجرت نکردید؟
وقتی شرایط مناسب حالت نیست و نمیتونی تغییرش بدی و دلیلی هم برای موندن در اون وضعیت پیش روت نمیبینی، آیا بهتر نیست مهاجرت کنی؟
به شما که یک بانوی هممیهن استین و احتمالا جزو طبقه ی متوسط جامعه مون میباشین، پیشنهاد میکنم دنیای دیگر ر هم تجربه کنین. حیفه که از رشد و بالندگی و لذتهای زندگی باز بمونین. شاید اون طرف اتفاق خاصی نیفته اما این طرف احتمالا افسردگی و فشار روانی و... نصیب است و بس.
سه ویژگی برتر شخصیتی ر حکیمانه ردیف کردین. من هم در خودم احساس مسئولیت و صداقت بسیار بالاتر از حد متوسط جامعه م احساس میکنم اما شهامت ر نمیتونم مدعی باشم. یک نکته هم من اضافه میکنم؛ پشت کار. ای کاش از این یکی بهره ی کافی داشتم. به قول بونصر مشکان، خطاب به بوسهل زوزنی؛ در همه کار ناتمامی...

سلام
من صداقت و پشتکار رو زیرمجموعه احساس مسئولیت میدونم.

مامان آمیتیس دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 13:38 http://mamaneami.niniweblog.com/

سلام
علت ترس نداشتن تجربه است برید تجربه کنید شاید به ترس های الآنتون بخندید من اگه بودم یه لحظه اش رو از دست نمی دادم
راستی میتونم بپرسم رشته تحصیلی شما چیست ؟
یه پیشنهاد : اگه می ترسین من حاظرم به خاطر شما این فداکاری رو بکنم و به جای شما برم چی کار کنیم دیگه ما به خاطر دوست چه کارا که نمی کنیم

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 17:47 http://mayfamily.blogsky.com

سلام عزیزم
مهرنگار می دونی شهامت اگرچه قسمتیش می تونه در خلق و خوی یک فرد باشه، قسمتیش را انسان از تجربه ها به دست میاره. شهامت داشتن به معنای ترس داشتن نیست. که اگه کسی ترس نداشته باشه یعنی مشکلی هست. شهامت داشتن یعنی با وجود ترس هات یک قدم در این راه برداری حتی اگه قدم هات لرزان باشه

این موضوع واسه من مثل یک قدم فیلیه
یهو مستقل مستقل مستقل بشم

مینو چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت 01:29 http://milad321.blogfa.com

باور کن جاده چالوس رفتن سخت تر از اون ور اب رفتنه.چون بعضی کشورها همه چیز حساب و کتاب داره و راحت تر میشه برنامه ریزی کرد.
ایشالا بری و برات تجربه خوبی بشه.

راست میگی مینو جان
اما مشکل من مسایل اولیه است، از تنها خونه موندن تا دکتر رفتن و...!

سروش یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 11:48 http://azadkish.mihanblog.com

دوست گرامی، بهمن هم تو سراشیبیه ها!

بانو. دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 16:18 http://mylifeinwords.blogfa.com

سلام. دلتنگتونم. کجایید؟

سلام دوست عزیز
ممنونم

بانو. شنبه 24 بهمن 1394 ساعت 10:59 http://mylifeinwords.blogfa.com

سلام. دعوتید به وبلاگم برای بررسی کتاب. خوشحال میشم بهم سر بزنید

سپاس فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد