روند

سلام


به خاطر رشته تحصیلیم عادت کردم که به روندها دقت کنم!

اینکه در دهه های مختلف چه اتفاقاتی افتاده و کدام سالها خاص بوده اند و کدام سالها در پیش بینی آینده موثرند؟

دنبال کردن روندها یعنی از بالا نگاه کردن به موضوع و این خوبی را داردکه گاهی سر از زندگی خودت بیرون بیاوری و روند خودت را در یک زمینه خاص نگاه کنی.

دارم از جلوی کیوسک روزنامه فروشی عبور میکنم که ناگهان توجهم به خودم جلب میشود که مدتی است، هیچ توجهی بهتیتر روزنامه ها و چیدمانشان روی دکه ندارم. مدتی است اخـ-بار رو هم جدی دنبال نمیکنم! برای انتـ.خابات فقط کم و بیش ا.خبار استاد راهنمام رو آن هم از روی کنجکاوی دنبال میکنم و برای انتـ-خاب نیاز به تحقیق جدید نمیبینم، چون همونطور که گفتم روندها رو به اقتضای واحدهای درسی قبلا بررسی کردم و در آینده نیز به امید خدا خواهم کرد. یاد سال 91 و 92 میفتم که وسط نوشتن پایان نامه و خوندن واسه کنکور همه اخـ-بار رو دنبال میکردم و گاهی چند دقیقه یک بار سایت خبری مورد علاقه ام رو رفرش میکردم و سه روزنامه مورد علاقه ام رو هر روز در اولین ساعات که روی سایت قرار میگرفتن نگاه میکردم و مقالات مهم رو میخوندم و نظر روزنامه مخالف رو درباره بعضی مطالب چک میکردم و در ایام ا.نتـ.خا.بات از برنامه های تلویزیونی نامزدها نت برداری میکردم. یعنی خود نامزدها همچین رصدخونه ای تو ستادشون نداشتن!!

از مجـ-لس قبلی خاطره خاصی ندارم، یعنی به طور روزمره دنبال کردم. در سال خاص با ضمیری پاک، نشستها و نشریات دانشجویی رو در کنار اخـ-بار دنبال میکردم و به همه گزینه ها فکر میکردم! دوره قبلترش هم که رای اولی بودم و ذوق داشتم ولی خیلی اطلاعات خاصی بهم نمیرسید و راستش رو بخواهیم بینشی هم نداشتم و از خانواده پیروی کردم.

یک خاطره هم از سال 80 دارم که تو روز انتـ-خا.بات جوجه رنگی که بعد از امتحانات مدرسه خریده بودم تو اون روز به رحمت خدا رفت و من در دفترچه خاطراتم با رسم پرتره ای از آن مرحوم، هر سال اون روز رو گرامی میدارم! نمیدونم چرا مثل بی سوادها یا غارنشینها از نقاشی استفاده کردم.

ولی با وجود این افت و خیزها و روند افزایشی دانش، از نظر بینش روند ثابتی داشتم. اینجاست که همیشه فکر میکنم بحث در مورد عقاید با هدف تغییر نظر طرف مقابل کار بیهوده و بی تاثیری است. چون هر کس مجموع نظرات خانواده یا اشخاص تاثیرگذار دوره کودکیشه و خیلی کم پیش میاد کسی نظر خیلی متفاوتی از خانواده اش داشته باشه و اگر دقیق تر بگوییم کسی که نظری متفاوت با خانواده اش دارد، شاید رگه هایی از لجبازی با والد در کودک درونش باشد یا همان الگوی رفتاری خانواده را در یک جنا.ح در جنـ-اح دیگر پیاده کند. مثلا اگر خانواده متعصبانه یک طیف فکری را میپسندد، شخص به طور متعصبانه عقیده دیگری را حمایت کند. در بعضی موارد هم شخص در دوره جوانی با خانواده متفاوت است اما در سنین میانسالی به عقاید خانواده بازمیگردد و شاهد آن جوانان خانواده های مذهبی که در جوانی مقابل عقاید خانواده می ایستند و از 50 سالگی هر روز سال را به کفاره آن سالها روزه میگیرند!

البته بخواهیم علمی نظر بدهیم، همه این نظرات حاصل مشاهدات اینجانب است و حتما استثنا هم وجود دارد.

 

پ.ن: قصد داشتم یک تبلیغاتی هم بکنم ولی آخرش دیدم با محتوای پست جور در نمیاد، شما حتما تصمیمتون رو گرفتید!

 

روز مهندس و سپندارمذگان مبارک

نظرات 9 + ارسال نظر
خلیل چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 23:22

سلام

کار خوبی کردی که تبلیغ نکردی!!!

تو اینجور مسایل تشخیص کار خوب سخته!

بانو. پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 ساعت 12:08 http://mylifeinwords.blogfa.com

سلام. دلم میخواست بدونم تبلیغاتتون رو هم بدونم. در واقع امیدوارم همه مثه شما روندها رو دنبال کنن و درست رای بدن

سلام
فقط امیدوارم هیچ کس احساسی و متعصبانه و بخاطر حرف فلان شخصیت و بهمان ورزشکار تصمیم نگیره

سروش پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 ساعت 19:55 http://azadkish.mihanblog.com

مهرنگار گرامی، چقدر خوبه ک آدم وقتی نظری میده، مبتنی بر مشاهدات و آمار باشه. یعنی تقریبا همین کاری ک شما کردین. اما در خصوص عدم رشد بینش در کنار رشد دانش، اکیدا با شما هم نظر نیستم. دست کم این ک انتخاب یک گروه یا طیف سیاسی در هنگام انتخابات از سوی کسی چون من یا شما در این سالها ثابت مونده، نمیتونه نشانه ی ثبات و عدم تغییرِ -دست کم کیفیتِ- بینش ما باشه. اگر چ دانش و بینش لزوما منطبق بر هم نیستن، اما درک فلسفه ی دانش و ایجاد ارتباط ذهنی میان دانش و دنیایی ک در اون زندگی میکنیم، زمینه ساز بینشه. نیست؟

سپاس، باهاتون موافقم سروش جان
بینش در معنای اصلیش همون کیفیت دانشه اما منظور من از بینش سمت و سوی عقاید بود که فکر میکنم به این معنی هم نزدیکه

مامان آمیتیس یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 12:09 http://mamaneami.niniweblog.com/

سلام
دست به دلمون نذارید که ....
بعضی از مردمی که به یه نفر رای میدن که بهشون قول پست و مقام یا وام داده یا به یکی رای میدن که یکی دیگه رای نیاوره و به تمام منافع شخصیشون فکر می کنن و هرگز به آبادانی و پیشرفت کشورشون فکر نمی کنند چی باید گفت
اون وقت پای سخنرانی همینا که میشینی چه فریادهایی که از علل عقب ماندگی کشورمان و پیشرفت کشور های دیگه نمی زنند

سلام
تعداد افرادی که برای پست و مقام رای میدن خیلی خیلی.کمه و اثرگذار نیستند و اینکه به یکی رای بدن که یکی دیگه رای نیاره هم بهرحال ترجیح افراد رو.نشون میده که دیگری رو مناسب تر میدونن حالا به دلایل خودشون...هر کس برای آبادانی تعریف خودش رو داره

مینو دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 23:47 http://milad321.blogfa.com

این دوره یک سوال اساسی برام مطرح شده بود و اونهم اینکه چقدر فرق میکنه.اولین دور انتخابات برای نسل ما مساله حیاتی بود.تا سالها حتی دلواپس بودیم که کدام وزیر رای اعتماد گرفته.الان اینقدر وزارتخانه ها و ادمها و عقایدشان و حزبشان جابجا شده اند که من پی زن سرگیچه گرفته ام که کی چیکاره هست.

راست میگید مینو جان
خیلی چیزها عوض شده و همه سرگیجه گرفتن...شما تنها نیستید

عاطفه چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 11:38 http://www.new-vita.blogfa.com

اصلا روح نداره مناسب های این روزها
اصلا روح نداره آدم های این روزا حتی
اما قدیم و قدیمی ها ، حتی خیال ش هم لبخند به لب مینشونه
مثل یه دوست قدیمی تکرار نشدنی

شاید آدمهای جدید روح ندارن که به این مناسبتهایجدید بدن دوست جان
این شعر مرحوم هایده هم داره همش تو سرم میچرخه که تو جواب کامنت تو باشه
منم همون یار قدیمی
منم همون هوادار قدیمی
...
برو گوش کن، حالشو ببر
قدیمیه، روح داره

قندک یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 15:00 http://khroosebimahall.blogfa.com

سلام. سال نوتون مبارک. ازتون گله دارم. چقدر ریز نوشتین این پست را چشمم در اومدتا خوندمش

سلام
مرسی،شما هم سال خوبی داشته باشید
واقعا؟ برای خودم سایز همه نوشته هاس؟
برای بقیه دوستان چطوره؟

لطف کردید با این سختی خواندید

عزیزاله پهلوانی یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 08:55

سلام

سلام

قندک میرزا یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 10:58 http://khroosebimahall.blogfa.com

سلام و درو فراوان برمهرنگار عزیز. شما با سال 95 مشکلی که ندارید خدای ناخواسته؟لطفا آپ جدید بفرماید یک ماه از سال سپری شدولی همچنان در مبحث 4 شنبه سوری باقی مانده ایدهستید

سلام
مشکلی ندارم
مدتیه زیادی بی برنامه شدم
چشم حتما تا قبل اردیبهشت

راستی سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد